radioCona: Krajine pripovedi JV

Poslušanje oskrunjene narave, poslušanje samega sebe, arhiviranje družbenih realnosti ustvarjanje novih – s čuti, prebujenimi z zvokom.

FM program po dnevih  pdf description of works

radioCona:Krajine pripovedi JV  razstavlja dela zvočne umetnosti (s fokusom na bioakustiki in umetniških intervencijah v terenske posnetke) z umetniki iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Makedonije, Grčije, Bolgarije in Romunije ter skuša odgovoriti na nekatera vprašanja o mnemopoetikah Balkana in Jugovzhodne Evrope. Na ta način FM razstava zopet razkriva povsem nepoznan teren, ki ga že nekaj let intenzivno raziskuje tokratna povabljena kuratorica Manja Ristić.

Besede kuratorice:

Mnemopoetiki Balkana in Jugovzhodne Evrope sta zgoščena palimpsesta brbotajoče krvi, boja za svobodo, enotnost in izgradnjo, a tudi hude uničevalnosti, krute pristranskosti in delitev. Kako je ta večslojni spomin vstavljen v zvočno krajino? Kako lahko usmerimo več pozornosti na neizbežno razigranost naravnih procesov v našem gosto poseljenem delčku sveta? Ali lahko naše intimne reimaginacije omogočijo obstoj novih realnosti in vrednot?

V svojem predanem trudu brskanja po delih regijskih zvočnih umetnikov sem se trudila izogniti kakršnemu koli osebnemu vplivu in ohraniti čim širšo kuratorsko vizijo – pri strukturiranju ‚skeleta s štirimi udi‘ sem se držala naslednjih pravil: kompozicije morajo biti bioakustične, umetniške intervencije v terenske posnetke, zvočne krajine in okoljski zvoki. Nobena tema in noben filozofski podtekst ne sme biti deležen preferenčne obravnave. Kljub temu nevtralnemu pristopu, pa je bilo mogoče v prejetih gradivih hitro zaznati več skupnih imenovalcev – izostren čut za pozorno poslušanje, močno družbeno dojemanje zvoka v kontekstualnih narativih, oprijemljivo strukturiranje v razkrivanju intimnosti osebnih ustvarjalnih procesov in iskrena naklonjenost do narave in okolja, z zvokom na piedestalu kot brezhibnim graditeljem realnosti.

Umetniki, ki izvirajo iz različnih polj – terenski posnetki, zvočna umetnost, sodobna kompozicija, elektroakustični eksperiment, konceptualni in aplikativni zvok, biosonične raziskave idr., se vsi združujejo okoli istega omrežja – raziskovanja formativne narave zvoka in njegovega posledičnega vedenja pri prenosu energije in/ali zamisli.

Po splošnem mnenju je pomen bioakustike in terenskih posnetkov predvsem v opazovanju in ohranjanju določenega okolja. V tem kuratorskem konceptu pa bi želela izpostaviti dokaj tektonski postulat aktivnega poslušanja kot razširjene »kompozicijske« prakse.

Dejansko si močno želim, da bi lahko v bližnji prihodnosti zavestno opustili dojemanje kompozicije kot zaprtega in v celoti nadzorovanega procesa strukturiranja zvoka in se premaknili proti bolj dinamični in nepredvidljivi realnosti nedeljenih edinstvenih izkušenj. Poganja jih formativna narava zvoka in njegova neločljivost od prostorske in telesne dinamike (v njunem širšem smislu), s posebnim fokusom na nevralni diverziteti tako človeških kot tudi nečloveških aktivnosti in njihovega več čutnega procesiranja, ter od določenih manj oprijemljivih soničnih lastnosti, kot so neslišne in/ali simpatetične resonance.

Zato se vprašam, kje v tej vseprisotni vlogi zvoka naj bi iskali njegov družbeni in kulturni vpliv? Morda bi morali gojiti precej budistično naravnan pristop – vztrajati na odgovorni in sočutni izobrazbi, raziskavah in kulturnih rešitvah, ki poudarjajo pomen vsake žive stvari ali pri iskanju načinov, s katerimi bi lahko končno prepoznali pomen in opredelitev vseh oblik intuicije v vsestransko hevristični izgradnji novih razumevanj zaznave. Moja intuicija je odvisna od zelo specifične oblike poslušanja, obenem pa jo pogosto obarva mnemopoetično izkušanje moje neposredne okolice.

Kolofon

umetnice_ki: Amper-o-mat, Marija Balubdžić, beepblip, Ivan Čkonjević, Toni Dimitrov, Martin Ecles, Bojan Gagić, Miron Ghiu, Ana Gnjatović, Lukatoyboy,Regina Ionescu, Jovana Ivanac, Jasna Jovićević, Mirian Kolev, Tna Kozin, Rastko Lazić, Gašper Livk, Svetlana Maraš, Simina Oprescu, OR poiesis, PonTon, Ronald Panza, Maria Papadomanolaki, Peter Parmakov, Marko Paunović, Boštjan Perovšek, Bojana Šaljić Podešva, Maria Ponce, Anamaria Pravicencu, Sašo Puckovski, Saša Rakef, Manja Ristić, Yoana Robova, Saša Spačal, Sound_00 + Lefterna, Igor Stangliczky, Teodora Stepančić, Robertina Šebjanič, Marija Šumarac, Jan Turk, Mauricio Valdés San-Emeterio, Vida Vatovec, Ivo Vičić, Roberto Vodanović, Aleš Hieng – Zergon, Brane Zorman.

Kuratorica FM razstave radioCona:Krajine pripovediJV: Manja Ristić
Umetniki zvočnega dogodka JataC (beeplip, OR poiesis, Boštjan Perovšek, Bojana Šaljić Podešva in Brane Zorman):Bibaret JC210120
Tehnično vodstvo: Brane Zorman, Marko Trstenjak
Prevodi v angleščino in slovenščino, jezikovni pregled: Urban Belina
Fotografije: Manja Ristić, Irena Pivka
Spletno oblikovanja: Vesna Bukovec, Irena Pivka
Producenta in organizatorja: Irena Pivka, Brane Zorman
Odnosi z javnostjo: Katarina Radaljac

Partner FM oddajanja: RTV SLO OE Oddajniki in zveze
Partner spletnega oddajanja: Emanat
Produkcija: CONA, 2020, www.cona.si
Program CONE podpira Mestna občina Ljubljana, oddelek za kulturo, projekte podpira Ministrstvo za kulturo RS.

  • jezik

  • radioCona:Krajine pripovedi JV

    FM razstava v živo iz Ljubljane, Slovenia

    LIVE STREAM:
    sobota, 18. - četrtek, 23. januar, 2020 od 18.33 - 23.30 zvečer (UTC 0+1)
    povezava na spletni prenos:
    http://tmp.si:8000/radiocona.ogg


    Live StreamV ŽIVO

  • radioCona, platforma za uporabo radijskih frekvenc v umetniškem kontekstu, deluje od leta 2008. FM frekvence razume kot javni prostor in jih raziskuje preko različnih aspektov; od umetniških del, do galerijskih in FM razstav in avdioknjige. radioCona je intervencija v javni prostor.


  • OBVESTILO

    Arhivske informacije o radioConi (pred 2015) so na angleški strani.
  • Meta