ponedeljek, 12. 2. 2018 od 18.29
Ali Bramwell in Alenka Pirman Recreational bureaucracy: Amateur surveillance [Rekreativna birokracija: Amaterski nadzor], (5:30) / 2011
in-situ FM performans
Umetnici sodelujeta pri izvajanju amaterskega nadzora v javnem prostoru. Navidezno uradni komentar opazovanja parkiranih avtomobilov je bil v živo predvajan preko radijskih valov v samem prostoru pod nadzorom: v podzemni garažni hiši nakupovalnega središča. Dokumentacija in način njenega ponovnega javnega predvajanja sta mišljeni kot posnemanje različnih obstoječih klasifikacijskih in nadzornih dejavnosti, vladnih, poslovnih, voajerskih in tistih v režiji samooklicanih redarjev.
http://recreationalbureaucracy.blogspot.si/ Recreational bureaucracy podpirata Phantom Billstickers in Physics Room, performans v Ljubljani je nastal v okviru razstave RadioArts Space
Jasmina Založnik in Špela Drnovšek (Pre)drzno branje, (10:00) / 2011
in-situ FM performans
Načinov prevpraševanja družbenih protokolov je ogromno. Drobne intervencije so učinkovit način preizkušanja nenapisanih meja svobodne uporabe in naseljevanja vse bolj privatiziranih prostorov, ki (še vedno) slišijo na ime javni prostor. Akcije: proletarsko nakupovanje, skupinsko ščetkanje zob pred parlamentom, neutrudna vožnja po tekočih stopnicah v nakupovalnem središču ali branje časopisa v trafiki so možni poskusi beleženja in preizkušanja meje, ki jo sistem dopušča posamezniku. Ta meja je hkrati odvisna od številnih drugih dejavnikov, oznak in markiranj, ki se posamezniku, kot potencialnemu potrošniku in (ne)uglednemu državljanju pripiše(jo). Intervencija (pre)drzno branje preizkuša (tolerančni) prag prodajalke, varnostnika, nakupovalca. Akterki si časopisne ponudbe ne ogledujeta, temveč vztrajata v ‘konzumaciji’ izbrane vsebine, ki jo v glasnem prebiranju delita v povratni zanki z FM oddajanjem.
Delo je nastalo v okviru delavnice Oliver Frljič: Družbeni protokoli in njihova uporaba v umetniškem ustvarjanju, Maskin seminar sodobnih scenskih umetnosti. Produkcija FM intervencije: Maska in Cona, razstava Nikjer je najlepše.
Irena Pivka, Brane Zorman, Jasmina Založnik Food market FM [Tržnica FM], (15:00) / 2011
Mapiranje dogodkov v javnem prostoru Ljubljanske tržnice v povratni zanki z FM oddajanjem.
Glas: Jelena Ličanin, zvočna obdelava: Brane Zorman.
Produkcija Cona, razstava Radio Arts Space. povezava na video Food market FM
Ronald Panza in Mili Sefić Fontane, fantomi [Vodnjaki, prikazni], (36:00) / 2012
Fontane, fantomi se ukvarja z vodnjaki mesta Mostar kot prostori za zbiranje zvočnega spomina kot tudi simptomi mestne delitve. Delo z vodnjaki reflektira samo eno izbrano območje od tistih, ki bi jih lahko uporabili v tej zvočni zgodbi mesta in njegovih zvočnih kodov.
Zvok vodnjakov je prvi korak v poskusu, da bi z zbiranjem zvokov v mestu, zvokov, ki imajo identiteto, in z oblikovanjem zvočne arhitekture odkrili, kako ponovno povezati mesto z njegovim nekdanjim načinom obstoja, da bo vse spet kot mora biti.
Zvok vodnjaka je zvok, s katerim vodnjak opazuje mesto.
Produkcija Cona za razstavo Response sound maps/walks.
Marko Batista Untitled: Element.14 [brez naslova: 14. element], (16:50) / 2015
Kompozicija izhaja iz raziskovanja vmesnih zvočnih prostorov z uporabo doma izdelanih vmesnikov. Z ustvarjanjem hibridnih tehnoloških in elektromagnetnih sistemov se avtor zoperstavlja mistifikaciji tehnologije, hkrati pa odpira nove načine razmišljanja o njej. Avtorjevi eksperimentalnimi sistemi razširjajo polje človeške čutne percepcije in fenomenologije nestabilnih avdio-vizualnih sistemov v prostoru in času.
Posnetek zvočnega dogodka v okviru radioCona:zimaFM.
Kikiriki Roj (19:30) / 2015
Zvoki množic ljudi, zbranih na različnih krajih, zvočno delujejo kot roji živali. Vsak glas posebej lahko prepoznamo kot človeško oglašanje. Glasovi skupaj tvorijo glasen šum, manipuliran in miksan z analognimi klici sintetizatorjev in teremina, ki ima podobne značilnosti kot človeški glas.
Posnetek zvočnega dogodka v okviru radioCona:zimaFM.
Vasja Progar Sub consciousness, (22:16) / 2014
Delo je zasnovano kot raziskava zvočnega potenciala radiofrekvenčnih motenj (RFI). Te predstavljajo izhodiščni material, iz katerega je z montažo in procesiranjem sestavljena zvočna kompozicija.
Produkcija Vasja Progar
Brane Zorman ERDE unter Berlin [Zemlja pod Berlinom], (46:46) / 2012
Mrzla in vetrovna berlinska noč, zaledenela tla, posuta z grobim peskom in soljo. Avtomobili so obstali, pešči so na toplem, tramvaj občasno zareže po jeklenih tračnicah. Hitri koraki snemalca, ki s trdimi gumenimi podplati mapira nevidne križne in krožne linije po zimskih ulicah na Prenzlauer Bergu. Roka v usnjeni rokavici drži mikrofon, ki kot dron lebdi nad tlemi. Občasni sunki vetra močno udarjajo v mikrofonsko membrano, dih sape se spreminja v kristale, smeri korakov izginjajo brez sledi. Snemalec ne pušča sledi, fanatično zajema zvočne sledi lastnih korakov v stiku s tlemi, ki se ojačani in multiplicirani v kompoziciji zlijejo v kaotično matrico na meji hrupa in izničenja tišine. Je to večerni sprehod? Je gradbišče? Je test vzdržljivosti? Je skrivnost? Je vojaški pohod? Če je to tako … kaj bi bil naslednji korak?
Produkcija Cona za Response sound maps/walks – radioCona:FIELD.
Boštjan Perovšek Mrmranje tokov, (34:06) / 2012
Pozabljene spominske podobe v soočanju s sedanjostjo se nam v zvoku dela z uporabo sodobnih tehnologij razgalijo kot zvočna pokrajina preteklosti in sedanjosti. Živimo v svetu, ki čisla podobo tako visoko, da pozablja na zvok. Nanj se spomnimo šele takrat, ko ga ni več. Prostori, po katerih stopamo, so dokončno definirani šele z zvokom, ki nas opominja in pelje v različnost časovnih pasov; kratkih ali daljših. Govorica kot sredstvo verbalne komunikacije in govorica kot zvok prostora. Zvok, v katerem se koplje mesto Maribor, kot mestna tvorba in dogodki, ki se navezujejo nanj, komunicira s svojim zaledjem in širšim prostorom Slovenije.
Produkcija Boštjan Perovšek.
Amper-o-mat DMT1510, (26:02) / 2017
DMT1510 predstavlja refleksijo nočnega sprehoda po odmaknjenih področjih reke Savinje, ki je svojo katarzo dosegla naslednji dan ob petnajsti uri in deset minut, ko je nastalo tudi pričujoče zvočno delo. DMT je kratica za snov dimetiltriptamin, ki se sprošča med sanjanjem oziroma med bedenjem v nočnem času in pri globoki meditaciji. Vsa ta stanja so posredno zajeta v zvočnem delu in tudi lahko povratno izhajajo iz le tega. V njem se, razen terenskega posnetka z reke Savinje, ki je docela neposreden in grob, prepletajo večinoma subtilnejši vidiki energij okolja, zaznanih med polnočjo in drugo uro zjutraj, ki so plod kasnejšega premisleka te nočne izkušnje ob reki.
Delo je nastalo v okviru radioCona:wolFMoon, premierna zvočna dela v produkciji Cone.
Saša Spačal (Agapea) Cikli, (32:09) / 2016
Cikli se zdijo naravni in večni, vendar njihova nenehna preobrazba ni nikoli enaka. Cikli sledijo svojim lastnim potem evolucije in vznikajo kot nizi trenutkov. Trenutki so narezani, doživeti in izkušeni, skorajda materializirani v izkušnji in vedno neponovljivi. Z izkušnjo lahko zaznamo cikel, a le misel lahko sledi ciklu iz preteklosti preko sedanjega trenutka v prihodnost. Agapea uporablja različne tehnologije za potapljanje v izkušnjo. Zvok proizvaja z DIY in drugimi analognimi sintetizatorji zvoka ter manipulira z računalniško programsko opremo. Terenski posnetki, posneti s snemalnikom kot zvočnim ojačevalcem okolja, skupaj s fotografijami generirajo zamrznjene trenutke ciklov. Agapea obravnava tehnološka sredstva kot del biotopa; kot sobivajoče organizme; kot čričke Acheta domesticus.
http://www.agapea.si
Delo je nastalo v okviru radioCona:0.2425, premierna zvočna dela v produkciji Cone.
Anna Friz in Brane Zorman 4-kanalna improvizacija na dveh FM frekvencah, (60:16) / 2014
ponovitev re-transmisijskega performansa na radioCona 88.8 MHz in Radio Študent 89.3 MHz
Avtorja sta izkoristila redko ponujeno možnost, da na dveh radijskih frekvencah iz iste lokacije izvedeta elektroakustično improvizacijo in ustvarita 4-kanalno glasbeno radijsko delo. V celoti ga je bilo mogoče spremljati in slišati le, če je poslušalec hkrati poslušal dva stereo sprejemnika, kajti vsak radijski transmisijski stereo kanal je prenašal samo polovico posredovanih zvočnih informacij. S tem avtorja še dodatno izpostavita eno od osnovnih paradigm radijske umetnosti in FM intervencij – minljivost in enkratnost. Z enourno 4-kanalno improvizacijo na dveh FM frekvencah sta avtorja hkrati z umetniško vsebino »okupirala« dve frekvenci v ljubljanskem radijskem spektru.
Improvizacija je nastala v okviru razstave radioCona: REuse MESTO:REuseRADIO. Produkcija Cona v sodelovanju z Radiom Študent.