radioCona:ICEbreakerFM / FM program četrtek

četrtek, 15. februarja 2018, od 18. 32

Dejan Srhoj Sekvenca Labodje jezero, (6:40) / 2010
in-situ plesni performans

Dobesedni prenos partitute kultnega baleta Labodje jezero iz elitnih prostorov baletne hiše v odprti prostor tržnice, kjer pulti z zeljenjavo postanejo nov scenografski element. Virtuozno kostumografijo zamenjajo vsakdanja oblačila, izklesana, unitarna baletna telesa pa urbana kulturniška individualizirana telesnost, ki si dovoli romantično baletno pravljico prenesti v utripajoč vrvež našega vsakdana. Tako nenadoma iz transcendentalnega butnemo ob betonsko realnost. Zvočna obdelava: Brane Zorman. Produkcija Cona, Fičo Balet in gledališče Ane Monro. Povezava na video Labodje jezero.

Gregor Kamnikar in Ryuzo Fukuhara Jutranji preteg, (20:00) / 2008

Redna enourna gibalna delavnica pod vodstvom plesnih ustvarjalcev je nastala iz potrebe po sproščenem jutranjem druženju, ki ne zahteva nobenega plesnega predznanja. Potrebno je le dovolj radovednosti in zaupanja v vaje, ki izhajajo iz sodobnih plesnih praks, da nas ogrejejo in pripravijo na gibanje čez dan. Program radiaCona je omogočil raztegovanje medijev radia, plesa, pretegovanja in druženja.
Produkcija FM dogodka Jutranji preteg v sodelovanju s Cono.

beepblip AM_on_FM / sine_wave [AM_na_FM / Sinusni val], (14:05) / 2017

AM valovi radijskega oddajanja z amplitudno modulacijo so zelo dovzetni za statične motnje. Posnetki za zvočno kompozicijo so sestavljeni iz oscilacij, ki so še posebej slišne ponoči, ko spremembe v ionosferi povzročijo specifični sinusni hrup. Posnetki so zajeti ob 4.05 zjutraj, ko so moje misli ostre in zgoščene.
Delo je nastalo v okviru radioCona:wolFMoon, premierna zvočna dela v produkciji Cone.

Simon Macuh Sprehodi za čuječnost (20:00) / 2016–17

Sprehode za čuječnost je avtor kot umetniško formo začel gojiti v obliki delavnic v Celju, marca 2014. Idejno ozadje procesa je iskanje odnosa do prostora skozi opazovanje fenomenov v njem ter interakcijo elementov, ki sobivajo. Skozi intervencijo v čutno celoto, ki v grobem predstavlja to, da se skozi prostor gibljemo z zavezanimi očmi, se ta posledično premesti in zgosti skozi druga čutila in občutke. Če postane uho bolj uporabljeno kot oko, ni uho izraženo le skozi sluh, ampak ga v tej situaciji intenzivneje rabimo tudi kot organ za ravnotežje. Sama lokacija postane spreminjajoča se zvočna mapa, ki se naplasti v sprehajalčevi percepciji. Pričujoče delo je nastajalo ob sprehodih, pri katerih je poudarjen zvok podlage (sneg, listje, pesek idr.), po kateri hodimo. Koliko se pravzaprav zavedamo, po čem hodimo in kako tanek je led pod našimi nogami?
Delo je nastalo v okviru radioCona:0.2425, premierna zvočna dela v produkciji Cone.

Andrej Hrvatin No wolf, just wind and void! [Tu ni volka, le veter in praznina!](22:38) / 2017

Ko se neuspešno posnemanje oglašanja volkov prelevi v izlet v praznino neobljudene gozdne pokrajine. Zasnežena pobočja, mraz, praznina, veter v krošnjah in nepredirna tema spletajo napeve samote, ki prenesejo par snemalcev samotarjev v različne domišljijske filme. Narava je veličastno ravnodušna!
Delo je nastalo v okviru radioCona:wolFMoon, premierna zvočna dela v produkciji Cone.

Robertina Šebjanič Eleonore reminiscence [Reminiscence Eleonore], (21:25) / 2015

Zvočna krajina performansa predstavlja material, ki ga je avtorica zbrala med rezidenčnim bivanjem pri The Wet na ladji Eleonore, na reki Donavi v Linzu. Z eksperimentalnimi DIY-hidrofoni smo snemali podvodne zvoke. Terenski posnetki so predelani in v živo zmiksani v novo zvočno krajino. http://robertina.net/
Posnetek zvočnega dogodka v okviru radioCona:zimaFM.

OR poiesis Transij, mesečina v skodelico porcelana (23:59) / 2017

Citat iz »rdeče sobe«. Transij, mesečina v skodelico porcelana je odmev preteklega časa. Terenski zvočni posnetki intimnih performativnih situacij in hoje se nas dotikajo skozi sluh. OR poiesis raziskuje izrečeno poezijo trenutka skozi glas, ki ga osvobaja jezikovnega pomena. Ali je tišino nekega kraja še moč razločiti od tišine razpoloženja?
Delo je nastalo v okviru radioCona:wolFMoon, premierna zvočna dela v produkciji Cone.

Brane Zorman It’s in my nature [Tak sem po naravi], (59:52) / 2017
Volkovi s tuljenjem akustično markirajo teritorij in se povezujejo znotraj krdela. Tulijo v jasni, mirni noči, najraje v času somraka in na začetku noči. So takrat pogoji za transmisijo zvoka boljši? Zaradi zasičenosti določenih prostorov in obdobij dneva, ki so posledica urbanizacije in naraščanja števila prebivalstva, so se nekatere (živalske) vrste pričele umikati v še neposeljene pokrajine in v nezaseden del dneva – noč. Te umike razbiramo kot iskanje možnih rešitev, ki bi nam omogočile večjo kakovost bivanja, kot ga ponuja prezasičeni prostor-čas. Je to izraz tihega upora ali zgolj prisilna prilagoditev, segregacija in podvojitev delovne produktivnosti?
Delo je nastalo v okviru radioCona:wolFMoon, premierna zvočna dela v produkciji Cone.

Anna Friz Whale radio [Radio kitov], (29:22) / 2014

Whale radio je oblika brezžičnega odnosa, ki je tako intimen kot taktilen, obenem pa še promiskuiteten na daljavo; v celoti resonančen (odmev povratne zanke mora prenašati pomen) in od vseh členov v vezju zahteva, da imajo možnost tako pošiljanja kot tudi prejemanja. Seveda se kiti pri komunikaciji zanašajo na mehanske zvočne, ne na elektromagnetne valove, in z veliko hitrostjo se približujemo različici post-človeške zgodovine, v kateri bo uničena možnost obstoja kitov, s tem pa tudi možnost, da bi ljudje postali bolj podobni kitom. Whale radio ostaja na voljo kot dober primer. Ali lahko ljudje razvijejo takšne zmožnosti in takšno družbeno življenje, ali lahko primeri iz Whale radio zrahljajo etiko tehnologij, ki jih razvijamo za komunikacijo na daljavo? Ali lahko Whale radio služi kot navdih za nove načine pogovora in komunikacije; razširi naše dojemanje namena komunikacije, njenega trajanja, in spremeni oblike, ki jih uporabljamo pri sporazumevanju?
Delo je nastalo kot improvizacija v živo za FM razstavo radioCona:REuse MESTO:REuse RADIO na rezidenci v KC Tobačna 001 / MGML v produkciji Cone.

Jeff Kolar Remote control [Daljinski upravljalnik], (19:33) / 2014

Remote control je raziskava elektromagnetne aktivnosti na domu, ki jo oddajajo brezžični daljinski upravljalniki. Remote control pretvarja impulze infrardeče svetlobe v zvočne valove z zavrženimi daljinskimi upravljalniki in ročno sestavljenimi amplitudnimi modulatorji. Remote control zaznava elektronske vzorce infrardeče svetlobe preko oddajnika, sprejemnika in oddajnika-sprejemnika: vezja, ki lahko signale tako oddaja kot prejema, modulira in demodulira hkrati. Remote control s pritiskanjem gumbov v vzorcih manipulira kratke komunikacijske prenose med napravami z neoviranim prostorom, ki omogočajo podaljšano pomikanje in globoke sistemske nastavitve.
Posnela: Martin Leitner in Christian Gortz v studiiih ORF na Dunaju, v Avstriji.
Posnetek zvočnega dogodka v okviru radioCona:zimaFM.

Pre:gon zime zvočni dogodek – ponovitev

  • jezik

  • radioCona:soundcamp 2018

    sobota, 5. - nedelja, 6.maj, 2018, od 5.00 do 5.00 zjutraj (UTC 0+1)


    Live StreamV ŽIVO

  • radioCona, platforma za uporabo radijskih frekvenc v umetniškem kontekstu, deluje od leta 2008. FM frekvence razume kot javni prostor in jih raziskuje preko različnih aspektov; od umetniških del, do galerijskih in FM razstav in avdioknjige. radioCona je intervencija v javni prostor.


  • OBVESTILO

    Arhivske informacije o radioConi (pred 2015) so na angleški strani.
  • Meta