Miha Turšič /Špela Petrič Voyager/EME 30:23
Umetniška akcija Voyager/EME, ki je bila uprizorjena 18. oktobra 2014 preko radijskega teleskopa v Dwingelooju na Nizozemskem, poskuša izpostaviti razliko med aktivno generiranim signalom projekta Voyager/140AU in pasivno prejetim signalom, ki se odbija od Lunine površine. Signal je proizveden v okvirih umetniške raziskave o možnih oblikah umetniškega delovanja v vesolju.
Petra Kapš (alias OR poises) Transluce, moonlight into porcelain cups 23:59
Citat iz “rdeče sobe”. Transij, mesečina v skodelico porcelana je odmev preteklega časa. Terenski zvočni posnetki intimnih performativnih situacij in hoj se nas dotikajo skozi sluh. OR poiesis raziskuje izrečeno poezijo trenutka skozi glas, ki ga osvobaja jezikovnega pomena. Ali je tišino nekega kraja še moč razločiti od tišine razpoloženja?
Roberina Šebjanič Črne kaplje / o kapljanju 20.00
Odzvanjajoče kapljice v temi jam so zgoščen prikaz kompleksnega in ekstremnega okolja, ki je še vedno polno skrivnosti, teme in posebne lepote, kjer se zdi, da se geološki in biološki čas odvijata v drugih časovnih okvirjih.
V jamah je zvok, ki prebija tišino, zvok kapljanja. Majhne, a vztrajno prisotne kapljice so »prenos informacij«, vsebujejo podatke o življenjskih pogojih, ki iz gozdov, travnikov, polj in mest, pronicajo globoko v jamo in so vir hrane za biološko življenje, kakor tudi gradbeni material za geološke strukture.
Borut Peternelj (Amper-o-mat) DMT1510 24:42
DMT1510 predstavlja refleksijo nočnega sprehoda po odmaknjenih področjih reke Savinje, ki je svojo katarzo dosegla naslednji dan ob petnajsti uri in deset minut, ko je nastalo tudi pričujoče zvočno delo. DMT je kratica za snov dimetiltriptamin, ki se sprošča med sanjanjem oziroma med bedenjem v nočnem času, ter med globoko meditacijo. Vsa ta stanja so posredno zajeta v zvočnem delu in tudi lahko povratno izhajajo iz le tega. V njem se, razen terenskega posnetka z reke Savinje, ki je docela neposreden in grob, prepletajo večinoma bolj subtilni vidiki energij okolja, prisotnih med polnočjo in drugo uro zjutraj in ki so plod kasnejšega feedbacka na to izkustvo.
beepblip AM_on_FM / sine_wave, 14:05
AM valovi radijskega oddajanja z amplitudno modulacijo so močno dovzetni za statične motnje. Posnetki za zvočno kompozicijo so sestavljeni iz oscilacij, ki so še posebej slišne ponoči, ko spremembe v ionosferi povzročijo specifični sinusni hrup. Posnetki so zajeti ob 4:05 zjutraj, ko so moje misli ostre in zgoščene.
Tea Vidmar/Ana Kravanja Ponoči so vse ptice črne 30.00
Med sanjanjem se krila ptic naše osebnosti razprejo in potujejo skozi manifestne in latentne pokrajine individualnega miselnega in biološkega procesa. Zavedne in nezavedne zvočne pokrajine, ki jih vokalistki ustvarjata s tvorjenjem različnih glasov, prisebljajo in hkrati odnašajo. Vsi posnetki so vokalna improvizacija, ustvarjena na temo Nenaseljena pokrajina ponoči in območja stanja sanj kot biopsihološke razsežnosti. Pri vseh posnetkih je izrazni medij le akustični vokal, brez nasnemavanja.
Agapea (Saša Spačal) Tides 23.11
Plimovanja, neprekinjena valovanja zemeljske površine poskušajo najti popolno ravnovesje voda v določenih pogojih prostor-časa. Včasih so plimovanja podvržena odstopanjem. Včasih jih povzročijo ljudje. Včasih je čas za poplave in sušo – da se resetira cikel. Da se resetira populacija. Da se resetira čas.
Brane Zorman/Maja Smrekar Wolf Howling 12.00
Zaradi odstrela, bolezni in krčenja življenjskega prostora zdesetkane volčje trope, človek prešteva njihove člane, mapira njihove poti in statistično beleži njihov minimalni porast ali upad. V svojem iskanju oponaša volčje tuljenje in posluša njihov odziv. Pogosto odziva ni, v daljavi se sliši odmev psov.
V delu so uporabljeni zvočni zapisi klicanja volkov, ki so nastali na Menišiji, avgusta 2013 v sodelovanju z dr. Mihom Kroflom. Ekskurzija je bila del raziskave Maje Smrekar za projekt K-9_topologija:Ecce canis, v produkciji Galerije Kapelica. Brane Zorman je premislil in predelal zvočni zapis in pripravil dvajset minutno skladbo nerealiziranih komunikacij.
Andrej Hrvatin No Wolf, just Wind and Void! 23.00
Ko se neuspešen »howling« prelevi v izlet v praznino neobljudene gozdne pokrajine.
Zasnežena pobočja, mraz, praznina, veter v vejah in trda tema spletajo napeve samote, ki dva snemalca samotarja transportirajo v različne domišljijske filme. Narava je veličastno indiferentna!
Brane Zorman It’s in my Nature 55.00
Volkovi s tuljenjem akustično markirajo teritorij in se znotraj krdela povežejo. Tulijo v jasni, mirni noči, najraje v obdobju somraka in na začetku noči. So takrat pogoji za transmisijo zvoka boljši?
Zaradi zasičenosti določenih prostorov in časov, ki so posledica urbanizacije in poseljenosti ljudi, so se nekatere (živalske) vrste pričele umikati v še neposeljene pokrajine in v nezaseden čas – noč. Te umike razbiramo kot iskanje možnih rešitev, ki bi nam omogočile ‘kvalitetnejše bivanje’, kot ga ponuja prezasičen prostor-čas. Je to izraz tihega upora ali zgolj prisilna prilagoditev, segregacija in podvojitev delovne produktivnosti?
Dela so nastala v sodelovanju z mentorjema Elena Biserna in Brane Zorman.